Hantle do ćwiczeń to prosty sprzęt, który pozwoli Ci na trening siłowy w każdym miejscu. Z nimi możesz trenować mięśnie rąk i nóg, a nawet brzucha i pleców. Polecane są do treningu ogólnorozwojowego, do fitnessu, a nawet do rehabilitacji. Są niewielkie, proste w obsłudze, a przy tym skuteczne! Można ćwiczyć z nimi nawet w niewielkich mieszkaniach, samodzielnie, w domowej siłowni. Nie musimy wydawać pieniędzy na karnet na siłowni, a za to będziemy mieli więcej czasu, gdyż rezygnujemy z dojazdów. Możemy zainwestować w swój rozwój praktycznie sprzed komputera.

Ciężarki do ćwiczeń - hantle żeliwne

Jedną z największych zalet hantli jest to, że nadają się nawet dla początkujących. Można wybierać spośród wielu różnych rozmiarów i ciężarów, które dopasowujemy do naszego stopnia zaawansowania oraz wymagań. Oczywiście, możemy zakupić kilka różnych hantli i używać ich wymiennie, w zależności od treningu, który akurat wykonujemy. To pozwala na osiągnięcie szybkich, zadowalających efektów niezależnie od tego, czy dopiero zaczynamy, czy mamy za sobą lata spędzone na siłowni.

Hantelki do ćwiczeń - hantle fitness

Kupując sprzęt, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na jakość wykonania. Hantle muszą być dobrej jakości. Może się wydawać, że to wcale nie jest skomplikowane urządzenie, ale wystarczy, aby ich pokrycie nie było wystarczająco dobre, a ciężarek wypadnie nam z dłoni. Może nawet spaść na stopę, a co najmniej uszkodzić podłogę.

Dlatego szukajmy hantli pokrytych gumą lub winylem. Możemy szukać produktów estetycznych, aby stały się elementem wystroju. Ergonomiczne uchwyty - oto ważna kwestia. Nasze treningi muszą być przede wszystkim wygodne, komfortowe i bezpieczne. Precyzja wykonania zagwarantuje efektywność treningu, a jeśli podczas niego będziemy się dobrze bawić, to na pewno zmotywuje nas jeszcze bardziej do pracy nad własną sylwetką.

Hantle chromowane - hantle do aerobiku

Pamiętajmy, że wraz ze zwiększeniem wydolności organizmu warto zwiększać obciążenie. Jeśli chcemy rozwijać naszą masę mięśniową, tylko korzystanie ze zróżnicowanych ciężarów pozwoli na rzeźbienie sylwetki i coraz lepsze wyniki. Zacząć można od kilograma lub dwóch - to najlepsze propozycje do fitnessu czy aerobiku. Kulturystom proponujemy już większe masy, nawet 40 kilogramów. Oczywiście, wszystko w zależności od stopnia zaawansowania i rodzaju wykonywanego sportu. Do treningu cardio wystarczy nawet pół kilograma. W razie wątpliwości warto poradzić się specjalisty w tej dziedzinie.

Jeśli jesteśmy zdecydowani na tego typu sprzęt, warto zainwestować w zestaw hantli lub ławeczkę do treningu. To pomoże w wykonywaniu kompleksowych ćwiczeń obwodowych, a przy okazji urozmaici naszą aktywność. Gryf naszych ciężarków może być chromowany lub hartowany - w zależności od modelu.